Returul si inlocuirea produseler

Fiecare client este în drept să solicite înlocuirea sau returnarea produselor  achiziționate prin intermediul internet-magazinului OMSHOP în termen de 14 zile,  în cazul în care acestea au careva defecte care afectează  modul lor de funcționare sau de utilizare. Înlocuirea  produselor de calitate corespunzătoare este posibilă, dacă nu au fost utlilizate, și-au păstrat aspectul exterior, proprietățile de consum, precum și prezenta bonului de casă sau a unui alt document care dovedește faptul procurării produsului.   În conformitate cu Legea Nr. 105 din 13.03.2003, privind protecția consumatorului, nu toate cumpăraturile fac parte din categoria produselor cu drept de returnare sau de înlocuire. Deaceea vă recomandăm să faceți din timp cunostintă cu lista și condițiile specifice fiecărui produs cumparat.

Condițiile de înlocuire sau returnarea mărfurilor

Poate fi solicitată înlocuirea produselor în urmatoarele cazuri:

Cumpărătorul nu este o persoana juridică;  
Produsul nu a fost utilizat, aspectul exterior s-a păstrat;  
Produsul are ambalajul complet nedeteriorat;  
Produsul este însoțit de setul complet de: accesorii, consumabile,  documentație și software-ul însoțitor, iar ambalajul acestora nu este deteriorat, astfel ca să-i permită vînzătorului o nouă comercializare;  
Nu a avut loc activarea produsului.

Atenție! La toată gama de produse mobiliere procurate prin intermediul internet magazinului OMSHOP este obligatoriu să păstrați împachetarea originală cu inscripțiile (etichetele de fabrică) pîna la finalizarea montării .În cazul unor neajunsuri,ele stau la baza soluționării pozitive a reclamației în cauza.În cazul în care din careva motive nu sunt pastrate sau sunt distruse,v-om fi nevoiți sa dăm un răspuns negativ reclamației dumneavoastră dat fiind că v-om fi în incapacitate de a vă ajuta.

Lista produselor de calitate corespunzătoare care nu pot fi returnate sau înlocuite

Conform Legii Nr. 105 din 13.03.2003 cu privire la Protectia Consumatorului, următoarele produse nu pot fi returnate sau înlocuite:
Bijuterii (articole din metale pretioase, pietre scumpe);  
Textile (țesaturi din bumbac, in, lina, matăse, lenjerie intimă si de pat);  
Articole de igiena personăla (periuțe de dinți, pieptene, pensete, aparate de epilare si de ras electrice sau manuale și alte produse similare pentru îngrijirea personală);  
Articole cosmetice și de parfumerie;  
Produse de cabluri și fire electrice;  
Materiale de construcție, finisare  și alte produse vîndute per metru (linolium, peliculă, covoare, etc.);  
Produse și materiale care intra în contact cu produsele alimentare, confecționate din material polimerice, inclusive cele de unică folosința (tacamuri și ustensile de bucătarie, material de ambalare, contăinere pentru depozitarea și transportarea produselor alimentare;  
Produse chimice de uz casnic, pesticide și agrochimice;  
Mobilă de uz casnic (seturi de  mobilă);  
Automobile si mărfuri pentru motocilete, remorci și alte unităti pentru acestea, alte mijloace mobile pentru lucrări agricole, bărci de agrement și alte echipamente pentru înot;  
Electronice de o structura mai complexă din punct de vedere tehnic, pentru care sunt stabilite perioada de garanție (mașini și dispozitive electrice casnice, echipamente radio-electronice, calculatoare, aparate foto, video, telefoane mobile si fixe, instrumente muzicale electronice etc.);  
Produse pentru prevenirea și tratarea la domiciliu (obiecte sanitare și de igiena din metal, cauciuc, instrumente medicale, dispozitive și aparate, produse de igiena orală, lentile pentru ochelari, articole pentru îngrijirea copiilor, medicamente);  
Jucarii.

Procedura de  returnare sau de înlocuire a produsului

Pentru inceput se contactează Departamentul relații cu clienții, la numarul de telefon: 060346347 care vă informează unde vă adresați cu acest produs defect.  
Dacă produsul nu depașește greutatea de 10 kg sau dimensiunile de 2 m, atunci acesta este preluat de curierul nostru gratis, însotit de talonul de garanție original și de bonul fiscal, pentru a fi transportat la centru de reparație, conform prevederilor legale.    
Termenul de examinare a cererii este de 14 zile. În această perioada se ia decizia de a repara, de a înlocui sau de a rambursa suma platită de client.    
Dacă la momentul adresării cererii de înlocuire a produsului cu unul similar, acesta nu este in stoc, clientul are dreptul să ceară vînzatorului respingerea comenzii și returnarea sumei achitate pentru produs. La fel dacă înlocuirea produsului nu este posibilă, vînzatorul va notifica clientul la telefon sau prin mesaj la adresa de email, iar banii sunt achitați conform  procedurii specificate în acest articol.

Nota: 
În cazul refuzului de marfă în timpul  livrării, clientul plăteste serviciul de livrare;  
În cazul returnarii mobilei de o calitate corespunzătoare clientul va plati 350 lei.  
În cazul returnării altor tipuri de produse de o calitate corespunzătoare clientul va achita 250 lei.
În ambele cazuri costul serviciilor de livrare (dacă clientul a profitat de serviciul express-livrare) nu va fi restituit.

Rambursarea banilor achitați
Suma achitată de client, urmează să fie returnată în termen de 15 zile de la primirea cererii, în același mod în care a fost efectuată plata pentru produs.
În cazul în care clientul optează pentru înlocuirea produsului cu altul disponibil, acestuia i se va rambursa doar diferența dintre valoarea bunului returnat și pretul noului produs, sau după caz va achita diferența de bani.
La returnarea sau preschimbarea produselor neasamblate, făra cutie sau ambalaj (DAR NEFOLOSITE), și deținerea  bonului  obligatoriu, se va returna cu 20% mai puțin din costul produsului .

Controlul calitații produsului
 În urma adresării reclamației clientului, vînzatorul este în drept să se adreseze organelor competente pentru elaborarea expertizei de calitate a produsului care pretinde a fi returnat.   
 În acest sens, apare necesitatea furnizării produsului achiziționat împreuna cu o declarație de returnare/înlocuire. Pe baza rezultatelor unui astfel de control de calitate, vînzatorul va oferi un răspuns la solicitarea clientului. 
 Dacă cumparatorul nu este deacord cu rezultatul controlului de calitate efectuat în conformitate cu punctele 3-6 din Hotarirea Guvernului RM, Nr. 1465 din 08.12.2003 cu privire la aprobarea Regulilor de înlocuire a produselor nealimentare și a termenelor de garanție, acesta deține dreptul de a depune o cerere scrisă pentru examinarea independenta a mărfurilor.  
 Examinarea cererii se efectuează pe cheltuiala vanzatorului. La fel clientul este in drept să fie prezent în timpul examinarii.
Daca expertiza stabilește prezenta deficientelor apărute nu din vina vînzatorului (producătorului), clientul este obligat să ramburseze vînzatorului cheltuielile pentru expertiza, precum și alte cheltuieli asociate cu depozitarea și transportarea produsului.
Nota:
InformaȚii detaliate despre pretențiile legate de calitatea și returnarea produselor pot fi trimise pe email la adresa omshop@gmail.com  sau la adresa poștală: mun. Chisinau, str. N.Testemițanu 11/2, MD-2025 sau la telefon: 060346347

Informații pentru consumatori
Autoritatea de stat abilitată cu functie de protectie a consumatorilor este:
Agentia pentru protectia consumatorilor
Mun. Chisinau, str. Vasile Alexandri 78
TEL: 022 741 464
Email: consumator@apc.gov.md www.consumator.gov.md  
Examinarea reclamației se efectuează numai în prezentarea bonului de casă sau facturii fiscale, ce confirmă faptul cumpărării produsului (prestarii serviciului).

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • Price
  • Description
  • Additional information
  • Add to cart
Click outside to hide the comparison bar
Compare